"Przedstawiamy transport z perspektywy transportującego. Blog transportowców.."

Witamy na blogu poświęconym międzynarodowemu transportowi i spedycji. Prezentujemy tu nasze opinie i zabawne historie z życia naszych kierowców.

Decydując się na samochód napędzany ropą naftową musimy pamiętać o najważniejszej rzeczy w tym samochodzie.

Filtr FAP/DPF odgrywa znaczącą rolę w tego typu pojazdach. Silnik diesla w trakcie swojej pracy wytwarza ogromne ilości sadzy. Aby znacząco przedłużyć żywotność silnika należy zakupić odpowiedni filtr. Czym jest filtr cząstek stałych i dlaczego jest on niezbędny przy dieslu?

Jest on odpowiedzialny za wyłapywanie większości cząsteczek sadzy, dzięki temu nie osadzają się one na silniku. Filtry te oczywiście trzeba regularnie czyścić. Gdy zostanie zabrudzony w około pięćdziesięciu procentach powinna zapalić się nam kontrolka ostrzegawcza. Wtedy trzeba jak najszybciej oczyścić ten filtr. Filtry DPF mają wbudowaną funkcję samoczyszczenia, która polega na wypalaniu osadzonej sadzy. Niestety, ale w warunkach miejskich, zwłaszcza korków na ulicach nie jest łatwo przeprowadzić ten proces. 
Aby cały proces został prawidłowo przeprowadzony należy podróżować przez minimum pięćdziesiąt minut z minimalną prędkością około pięćdziesięciu kilometrów na godzinę. Możemy również zaprowadzić samochód do warsztatu samochodowego, który wykona tą procedurę za nas. Samochód pozostanie w bezruchu, jednak jego silnik będzie intensywnie pracować, dzięki czemu cała procedura potrwa tylko około trzydzieści minut. Jeśli nasz filtr będzie już niestety mocno zabrudzony, zostaje nam rozpuszczenie sadzy za pomocą środków chemicznych. Niestety, ale długotrwałe ignorowanie kontrolki informującej o zabrudzeniu filtra, spowoduje jego zniszczenie. Będzie trzeba wtedy znaleźć warsztat samochodowy który ma w swoich usługach usuwanie filtrów DPF i wstawienie nowego. .
Materiał powstał na podstawie http://www.diagnostic-car.pl/filtry

Fotografie:

auto

moto

samochód

filtr

diesel